Η εκπαιδευτική Ρομποτική στη ζωή μας.
Η Ρομποτική είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και τη μελέτη ρομπότ. Η επιστήμη της Ρομποτικής αποτελεί συνδυασμό πολλών άλλων επιστημών, κυρίως της πληροφορικής, της ηλεκτρονικής και της μηχανολογίας. Η ρομποτική επιστήμη έχει κάνει άλματα προόδου και έχει προσφέρει αρκετά τεχνολογικά θαύματα.
Γενικά, το
ρομπότ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση
– στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια ακόμα και στην Τριτοβάθμια
εκπαίδευση – ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη
γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η
εκπαίδευση με τη ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών
οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που
περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της
κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της
κατασκευής. Οι μαθητές προγραμματίζουν τις κατασκευές ώστε να δώσουν λύσεις σε
αυθεντικά προβλήματα που θέτει ο εκπαιδευτικός με κριτήριο τις εμπειρίες τους,
τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.
H σχεδίαση του
εκπαιδευτικού υλικού της Lego στηρίζεται στην άποψη ότι το παιδί
πρέπει από μόνο του να οικοδομεί τη γνώση και ειδικότερα στην άποψη
ότι η μάθηση επέρχεται μέσα από το
παιχνίδι.
Πηγή http://edurobotics.weebly.com

Μια μοναδική εμπειρία είχαν μαθητές του 3ου δημοτικού σχολείου Γρεβενών μέσα σε αυτούς και η Στέλλα μου, όπου μαζί με την εκπαιδευτικό Λιάμπα Θεοδούλα και μετά από την κατάκτηση της 3ης θέσης στη δυτική Μακεδονία, συμμετείχαν στον διαγωνισμό στην Αθήνα το Σάββατο 16 Μαρτίου. Με την αιολική ενέργεια και θέμα το Αιγαίο, κατασκεύασαν ένα νησί από ανακυκλώσιμα υλικά όπου στην κορυφή του νησιού υπήρχαν κρυμμένες ανεμογεννήτριες .Οι ανεμογεννήτριες ήταν κρυμμένες για την αισθητική του νησιού και φιλικές προς το περιβάλλον, αφού εάν περνούσε ένα πουλί η ένα σμήνος πουλιών , υπήρχε ένας αισθητήρας και σταματούσαν την κίνηση και κρυβόταν στο βουνό . Ήταν μια όμορφη εμπειρία λίγο πριν τελειώσει το δημοτικό για εμάς.